- イノベーションは買収できるか?−生かさず、殺さず
それじゃ、成功してるんじゃないかって? それはどうだろう?
ボストンのイノベーション専門コンサルティング会社、 innosightのブログ によると、
since purchasing linksys in 2003, cisco has pushed the division to drive deeper into markets in which cisco has a minimal presence. for example, late last year linksys introduced an integrated voice, video, and data product for small businesses with up to 100 users. by targeting nonconsumers of cisco products, linksys is able to continue to grow without directly threatening cisco's profitable core business.
「シスコがリンクシスを買ってから、シスコはこの部門をシスコの弱い分野(家庭用・小企業向けルータ)に押し込んだ
- 「顧客を起点に」~豊田章男社長とドラッカーの言葉
the aim of marketing is to know and understand the customer so well that the product or service fits her and sells itself. ideally, marketing should result in a customer who is ready to buy. (ドラッカー 365の金・ p.f.ドラッカー・上田 惇生 (著) ダイヤモンド社)
- Android プログラミングでもしてみようか
android sdkr4
eclipse 3.5 sr galileo
jdk r6 update1.8
pleiades for galileo
|